perjantai 13. huhtikuuta 2018

20 Kysymystä - Millainen Bloggaaja Olen?

Heippa! Jälleen olisi haastetta tulossa😉 Lipstick Loven ihana Linda haastoi mut tekemään tällaisen postauksen ja enemmän kuin mielelläni tähän haasteeseen vastasin. Kiitos vielä Linda!

1. Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?
- Alun perin aloitin bloggaamisen, että voisin purkaa omia ajatuksiani maailmalle. Pidin pitkään mielenterveysongelmiin liittyvää päiväkirjamaista blogia, kunnes aloitin lifestyle blogin. Lifestyle blogia en koskaan tuntenut omakseni, joten perustin matkablogin. Tämä matkablogi on alusta asti tuntunut juuri siltä mun jutultani. Matkustamisen ja bloggaamisen yhdistäminen on ihanaa, tämä on rakas harrastus.
 
2. Kuinka kauan olet kirjoittanut blogia?
-Noin kahdeksan vuotta, tätä blogia noin 1,5-vuotta.

3. Kuvaile blogiasi. Mikä on sen pääasiallinen aihe ym.?
- Blogini käsittelee matkustamista, etenkin reissujani, mutta kirjoittelen yleiselläkin tasolla matkustamisesta. Välillä postailen myös muustakin kuin matkustamisesta. Tunnen, että blogini on melko monipuolinen. Vaikka pääpaino on matkailussa, niin muitakin postauksia tulee aina välillä.
 
4. Kuinka usein päivität blogiasi?
- Mulla oli juurikin lifestyle blogin aikoihin kamala stressi blogin päivittämisestä. Kun perustin tämän blogin, päätin että postailen noin kerran viikossa. Ja kerran viikossa yleensä julkaisen uuden postauksen. Mulle todella sopiva tahti ja panostan kaikkiin postauksiini 100 prosenttisesti.

5. Kummat ensin, kuvat vai teksti?
- Riippuu todella paljon postauksesta. Reissupostauksissa aina tietenkin ekaksi kuvat, mutta pohdinnoissa ja muunlaisissa postauksissa yleensä ensin teksti ja sitten kuvat.

6. Mistä saat inspiraatiota postauksiisi?
- Matkustamisesta! Se inspiroi mua valtavasti. Jotkut postaus ideat tulevat myös muilta bloggaajilta, mutta usein tulee itsellekin joku idea mistä voisi postata.
 
7. Bloggaatko mieluiten aamulla, päivällä vai illalla?
- Ihan milloin vaan. Ei oikeastaan väliä. Aamupäivät ja silloin, kun olen yksin kotona ovat yleensä parasta aikaa, mutta ei sillä niin ole väliä. Silloin kun parhaalta tuntuu.
8. Kuinka usein teet jotain blogisi eteen kuten otat kuvia, luonnostelet uusia postauksia, vastaat kommentteihin tms.?
-Lähes joka päivä. Kuvia otan yleensä reissulta, välillä julkaisen muitakin kuvia kuten tähän postaukseen. Uusia postauksia luonnostelen pari kertaa viikossa ja joskus useamminkin, kun tulee ideoita. Kommentteihin koitan vastata 1-3 päivän sisällä kommentin tultua. Blogeja luen yleensä joka päivä ja kommentoin sitten, kun on sopiva hetki.
 
9. Luetko muiden blogeja? Minkä tyylisiä?
-Luen paljon blogeja, mulla on listalla yli 100 blogia, joita luen. Luen paljon lifestyleblogeja sekä mun ystävien blogeja. Kosmetiikka ja erilaiset pohdinta-/mielipidepostaukset kiinnostavat eniten. Luen myös tietenkin paljon erilaisia matkablogeja. Ennen en lukenut juurikaan matkablogeja, koska en saanut niistä mitään irti. Eniten tykkään kuitenkin niiden matkapostauksista, jotka eivät pidä matkablogia. Tätä on vaikea selittää, mutta mulla on se tietty tyyli mistä pidän. En tykkää liian yksityiskohtaisista jutuista enkä, että yhdestä paikasta on sata postausta.

10. Mitkä asiat toisten blogeissa kiinnittävät huomiosi ja saavat sinut liittymään ehkä jopa lukijaksi?
- No matkustaminen tietenkin! Yleensä, jos blogissa on matkustaminen jollain tapaa mukana, niin innostun. Tykkään aidoista, rehellisistä ja hiukan erottuvista blogeista. Massaan hukkuvat blogit eivät herätä mun mielenkiintoa. Kauniit kuvat ja siisti ulkoasu herättävät myös mun mielenkiinnon.

11. Kolme parasta asiaa bloggaamisessa?
- Itsensä tuominen esille, lukijat ja bloggaaminen! Mun mielestä tässä on kaikki parasta. On mukavaa, kun voi valokuvilla ja postauksilla tuoda itseään itselle, kun mulla ei muita ns. luovia harrastuksia oikein ole. Mulla on parhaimmat lukijat, jotka aina jaksavat kommentoida ja bloggaaminen on parasta bloggaamisessa. Kun saa tehdä omaa juttuaan ja sitä mistä tykkää!
 
12. Entä kolme huonointa asiaa?
- En keksi montaa huonoa asiaa. Mutta jos on pakko keksiä, niin yksi asia on matkiminen. En ole tätä puhunut kertaakaan blogin puolella, mutta on ikävää, että tälläistä on tapahtunut myös mun kohdalla. Toinen on se, ettei aina ole niin aikaa blogille kuin haluaisi. Ja kolmas on varmaan epävarmuus välillä omista postauksista.

13. Oletko mielelläsi vuorovaikutuksessa lukijoidesi kanssa, eli vastaatko mielelläsi esimerkiksi kaikkiin saamiisi kommentteihin?
- Tietenkin! Vastaan aina jokaiseen kommenttiini ajatuksella, oli se lyhyt tai pitkä. Mun mielestä kommentit kuuluvat bloggaamiseen ja on kiva saada palautetta postauksista! Lisäksi on ihana, jos joku jakaa vinkkejä matkakohteeseen tai saa inspistä jostakin mun reissusta.

14. Onko blogillasi muita somekanavia, kuten Instagramia tai Facebook sivuja?
- Löytyy! Instagrammissa ja Snapchatissa mua voi seurata nimimerkillä ddeepstar. Instassa ja Snapissa päivittelen toki muitakin kuin matkustamiseen liittyviä juttuja. Facessa on blogille oma sivusto ja se löytyy tästä. 
 
15. Onko sinulla luonnoksissa useampia valmiita tai lähes valmiita postauksia vai kirjoitatko mieluummin yhden postauksen kerrallaan ja julkaiset sen heti?
- Luonnoksissa on useita keskeneräisiä postauksia ja yleensä myös yksi valmis. En julkaise koskaan heti postausta, vaan teen sitä pikkuhiljaa.
 
16. Bloggaatko avoimesti, eli tietääkö tuttavapiirisi blogistasi, vai pyritkö pitämään blogisi mahdollisimman omana tietonasi?
- Kyllä bloggaan avoimesti. Perheeni ja ystäväni tietävät blogistani, ja perustin omat Facesivutkin mistä tutut voivat blogiani lukea.
17. Hyödytkö blogistasi taloudellisesti tai saatko esimerkiksi tuotteita testattavaksi blogisi kautta?
- Muutamia yhteistöitä olen tehnyt, joista olen hyötynyt esim. saamalla tuotteita.
 
18. Mikä tarina on blogisi nimen takana vai onko sillä tarinaa lainkaan?
- Itseasiassa tämä on ystäväni Sofian keksimä nimi! Mietittiin yhdessä mikä olisi hyvä nimi mun blogille ja siten tästä tuli Where to Next? Tykkään blogini nimestä paljon, koska se kuvaa blogiani ja mua hyvin. Oon jatkuvasti tuon kysymyksen äärellä eli minne reissaisi seuraavaksi.
 
19. Haluaisitko kehittää tai muuttaa blogiasi jotenkin? Jos, niin miten?
- Haluaisin kehittää itseäni vielä kirjoittamisessa sekä valokuvaamisessa. Ulkoasua olisi kiva jossain kohtaan hiukan päivittää. Mutta pääosin olen tyytyväinen.
 
20. Kolme vinkkiäsi aloittelevalle bloggaajalle?
-Ole oma itsesi ja aito, tee juuri sitä juttua mitä itse haluat! Panosta kuviin ja tekstiin. Älä stressaa blogista, koko bloggaamisesta menee maku, jos stressaa turhaan.

Haastan seuraavat blogit:
DELICIOUS CIRCUS
ELLI
Enkeleitä hiuksissani
Fiiaelina
KATZARIINA
My Life As A Material Whore
Puikolta pudonnut 
Saara W
Sofia Ida Anneli
Taru Anu Elina
Timanttikenkätyttö

24 kommenttia:

  1. En tiennytkään, että oot kanssa pyörinyt blogien parissa noin kauan! :) Upeita kuvia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu melko pitkään on tullut oltua blogimaailmassa :D Kiitos! <3

      Poista
  2. Tosi kivoja vastauksia olet näihin keksinyt! Pitääpä yrittää ehtiä ottamaan tästä haasteesta koppi ja vastata siihen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Juu olisi tosi mukava lukea sun vastauksia!

      Poista
  3. Oi ihana, mua ei ookaan ennen haastettu mihinkään, joten otan haasteen mielelläni vastaan! <3

    VastaaPoista
  4. Herttinen kun muistin että Linda haastoi minutkin, oon unohtanut kokonaan tämän! :D Pitää alkaakin luonnostella tätä, kiitos muistutuksesta ja kiitos myös kun sinäkin olit muistanut mua tässä haastamalla mut ;)

    Tää oli kiva, tosi hauskoja juttuja sai tietää sun bloggaamistavoista ja blogista :) Esimerkiksi miten blogisi nimi tuli! Mua myös kiinnostaa aina näissä tuo mikä kiinnittää muiden blogissa huomion, ne on kaikilla tosi yksilöllisiä - sitten kun oma blogi on sunkin lukulistalla niin tossa näkee vähän sitä mikä on sun huomion kiinnittänyt ;) On juttuja joihin samaistun, mutten niitä nyt ala tähän raapustelemaan, saat sit lukee sen mun blogista, hhi ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D No siis kun kävin sun blogissa etsimässä, että ootkohan jo tehnyt tämän, kun muistin että joku toinenkin oli sut tähän haastanut :) Mutta hyvä kun haastoin sut uudelleen :D

      Ja kiva kun tykkäsit! :) Muakin kiinnostaa muiden blogien nimet sekä tuo mikä kiinnittää ihmisten huomion blogeissa. Innolla odotan jo sun postausta, käyn sitten heti lukemassa <3:)

      Poista
  5. Tätä oli mielenkiintosta lukea! Sun blogi on kyllä noussut yhdeksi mun lemppareista, nimenomaan siksi että sisältö on monipuolista ja just mua kiinnostavaa. Matkustaminen ja bloggaaminen kun ovat mullekin rakkaita harrastuksia, ja varsinkin viime kesänä oli tosi kiva lukea sun postauksia kun käytiin samoissa paikoissa lyhyen ajan sisään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva kuulla! :) Ja heii kiitos paljon, sullakin on tosi mielenkiintoinen blogi <3 Matkustaminen ja bloggaaminen kyllä yhdistää ja munkin mielestä oli hauska juttu, kun käytiin samoissa kohteissa :D

      Poista
  6. Ihanaa kun teit tän<3 Sun vastauksia oli tosi kiva lukea! Matkiminen on kyllä yksi huono puoli, minkä itsekin olisin voinut mainita tossa huonoissa puolissa. Siitä oon itsekin "kärsinyt" ja kyllähän se oikeesti tuntuu ikävältä nähdä, että joku toinen on kopioinut postaukseensa käytännössä täysin kaikki kuvista teksteihin postauksesta, jonka itse oon kirjoittanut omaan blogiini. Inspiraation ottaminen toiselta tai sattumalta saman iden saaminen on tietysti täysin ok, mutta kyllä sen suoranaisen matkimisen ja kopioimisen huomaa. Tässä mun tapauksessani sen olisi huomannut vaikka silmät kiinni.

    Musta on niin kiva, että sä löysit itsellesi hyvän tavan kirjoittaa blogia, kun se lifetyle bloggaaminen ei ollut sun juttusi :) Oon aiemminkin sanonut, että sun blogista oikein huokuu intohimo ja kiinnostus aiheisiin, joista kirjoitat<3 Ja tykkään myös siitä, että satunnaisesti kirjoittelet muustakin kuin matkustelusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle haasteesta! <3 Kiva kun tykkäsit tästä :) Juu varmasti moni bloggaaja on tuota matkimista kokenut :/ Munkin mielestä tuo on tosi ikävä juttu, varsinkin jos kopioiminen on niin suoraa.. Inspiraatio ja samanlaiset ideat onkin ihan eri juttu, mutta juuri kuten sanoit tuollanen suoranainen kopioiminen ei ole ollenkaan reilua. Tosi harmi, että oot tuollaista kokenut. Varmasti voi johtua, kun sulla on niin upeita postauksia, niin joku sitten ei vaan keksi omia ideoita ollenkaa.. :/

      Mäkin oon todella iloinen, että oon löytänyt tästä matkabloggaamista oman juttuni :) Ja ihana kun myös ruudun toiselle puolelle välittyy innostus ja intohimo matkustamiseen ja bloggaamiseen <3 Juu munkin mielestä on niin kiva kirjoitella muustakin välillä :)

      Poista
  7. Kiva postaus ja ihania kuvia ♥ Oli niin kiva käydä tuolla Talvipuutarhassa<3 Pitäisi itsekin toteuttaa tää postaus, näitä on ollut mielenkiintoista lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Ja niin olikin :) Ehdottomasti toteutat jossakin vaiheessa tämän!

      Poista
  8. Oi kiitos paljon haasteesta, laitan tämän toteutukseen heti huomenna ♥ Mä tykkään sun blogin nimestä tosi paljon just sen takia, että se kuvaa tätä blogia tosi hyvin! Ja sun vinkki aloittavalle bloggaajalle on kyllä tosi hyödyllinen. Se on ihan totta, että jos yrittää tuottaa väkisin tekstiä blogiin, niin se motivaatio laskee entisestään, koska hyvää tekstiä ei synny :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee ihana juttu! <3 Ja kiva kuulla, että tykkäät blogin nimestä. Munkin mielestä tuo on just osuva nimi :D Juu tuo on ihan totta, itsekkin oon joskus kokeillut eikä siitä mitään tullut. Bloggailee kun bloggailee ilman stressiä :)

      Poista
  9. Voi kiitos paljon, kun heitit mulle tämän haasteen! <3 Pakkohan tämä on päästä toteuttamaan tässä heti, kun vain kerkiän :)

    Tätä oli muutenkin todella kiva lukea. Vaikka sun blogi käsitteleekin lähinnä matkustelua niin aina välillä tällaiset "tavallisetkin" postaukset ovat oikein kivaa luettavaa! Mä ainakin tykkään paljon <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! <3 Olisi mukavaa lukea sun vastauksia :) Ja kiva kun tykkäsit tästä postauksesta! Tälläiset postaukset on hyvää vaihtelua matkapostauksille :)

      Poista
  10. Kiitos haasteesta! <3 En muista, että mua olis aiemmin haastettu vastaavaan - ja nää on aina mun lemppareita! :D Ihana lukea sun bloggaamisesta, kun aina oppii jotain uutta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään! :) Juu mäkin tykkään kovasti haasteista :D Kiva kuulla <3

      Poista
  11. Hei ihana postaus, näissä oppii kyllä aina jotain uutta :) ja niin kauniita kuviakin! Onko nää sieltä talvipuutarhasta? Sinne ois ihana itekkin päästä käymään tässä keväällä (tai kesällä) 8) Kiitos haasteesta :-*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Juu nämä kuvat on otettu Talvipuutarhasta :) Se on kyllä kiva paikka, toivottavasti pääset käymään! Ja ole hyvä <3

      Poista
  12. Ei vitsi kiitos haasteesta!<3 mut haastettiin tähän jo aiemminkin, ja saa nähdä koska saan toteutettua tämän haha :D Sä kyllä vastaat aina ihanasti kommentteihin ja toi sun panostus niihin todellakin näkyy<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! :) Olisi todella kiva lukea sun vastauksia! Ja heii kiitos, ihana kuulla <3

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥