torstai 24. toukokuuta 2018

Kevään kuulumisia!

 
Heippa! Ajattelin tulla kevään/kesän kunniaksi tekemään ihan kunnon kuulumispostauksen. Ja kera ihanien kuvien tietty! Tämä vuosi on mennyt niin nopeasti, etten ole edes itse pysynyt kunnolla menossa mukana. Talvi tuntui kestävän ikuisuudelta ja kun vihdoin lempivuodenaikani eli kevät koitti, meni se ohi hetkessä. Toisaalta en valita lämpöisistä ja kauniista säästä, koska onhan se ihanaa, kun saadaan nauttia kesästä pidempää.

Tämä puoli vuotta on ollut hyvää aikaa elämässäni. Koulun ja työn yhdistäminen on sujunut hyvin. Ajattelin aikaisemmin tehdä oman postauksen koulusta, mutta en varmaan olisi saanut siihen tarpeeksi tekstiä aikaan, joten yhdistän sen tähän postaukseen. Olen tykännyt opiskella, mutta välillä on tuntunut etten ole edes opiskelija. Meillä on ollut muutamia tenttejä ja nekin ovat olleet pari- tai ryhmätenttejä. Ryhmätöitä on tehty paljon ja yksi pidempi kirjoitelma. Siinä se oikeastaan. Muutaman jutun sain hyväksi luettua, kun olen lähihoitaja. Meillä on iso luokka, joten vain muutamien kanssa on tullut vietettyä enemmän aikaa. Tykkään kuitenkin monimuoto-opiskelusta paljon enemmän kuin tavallisesta. Mun mielestä on ihana, kun saa kotona rauhassa opiskella ja saa tehdä oman aikataulun mukaan juttuja.

Tiedän jo mitä haluan opiskelultani, ja luultavasti myös tulevan työpaikkani. Puolen vuoden päästä, ensi vuoden alussa on jo ensimmäinen työharjoittelu ja jostain syystä mä haaveilen vaan enemmän jo, että pääsisin ulkomaille työharjoitteluun. Maankin ja paikan tiedän, mutta nyt on liian aikaista sanoa toteutuuko noin iso unelma. Uskon kyllä, että jollakin tapaa ainakin. Välillä tuntuu, etten ole saanut tarpeeksi opiskeltua, kun on ollut niin vähän koulua, mutta uskon että juurikin työharjoittelussa opin sitten parhaiten. Olen kyllä onnellinen, että lähdin opiskelemaan ja todella ylpeä itsestäni!
 
Suuria juttuja on tapahtunut elämässäni, nimittäin lopetin melkein kuukausi sitten tupakan! Tupakkaa tuli poltettua yli kymmenen vuotta, josta viimeiset kaksi vuotta halusin tosissani lopettaa. Lähes joka kerta, kun poltin musta tuntui pahalta myrkyttää itseäni. Nyt mulla on todella hyvä olo, paljon parempi kuin silloin kun poltin vielä. Huomaan, että elämä on paljon parempaa näin. Lopettaminen oli yllättävän helppoa, koska käytän apunani nikotiinipurkkaa sekä tietenkin tämä on vaatinut kovaa mielentyöskentelyä, että oikeasti luopuu siitä tupakasta eikä kaipaisi sitä. Välillä mun tekee todella paljon mieli tupakkaa, mutta silloin keksin muuta tekemistä ja olo helpottuu. Olenkin viime aikoina tehnyt vaikka mitä kaikkea mukavaa, joten siitä on ollut suuri apu. Mikäli teitä kiinnostaa lukea enemmän tupakan lopettamisesta, mielelläni kirjoittaisin siitä ihan oman postauksensa joku kerta.

Tosiaan kuten sanoinkin, niin kaikkea mukavaa on tullut tehtyä. Olen käynyt Joonaksen kanssa muun muassa Linnanmäellä, Korkeasaaressa, Seurasaaressa, minigolfaamassa ja vaikka missä! Ollaan myös pyöräilty ahkerasti ja tutustuttu meidän kotikaupunkiimme Helsinkiin vieläkin paremmin pyörien avulla. Rakastan asua keskustan lähellä, kun kaikki on niin lähellä! Lisäksi olen käynyt rannalla muutaman kerran, viettänyt aikaa perheeni kanssa sekä ystävien. Viime viikolla käytiin esimerkiksi Jasun ja Sofian kanssa piknikillä ja kuvailemassa keskustassa kirsikkakukkien/omenapuun kukkien keskellä ja lisäksi olen nähnyt muutamaa muutakin ystävääni. Kävin myös ottamassa ripsienpidennykset kesäksi, joten meikkaaminen on taas vaivattomampaa tai voi olla vaan ilman meikkiä! Olo on onnellinen ja pian lähdetäänkin Lontooseen. Olen odottanut tuota reissua kuin kuuta nousevaa ja musta on niin ihanaa päästä reissuun. Elokuuksi ollaan Joonaksen kanssa mietitty jotakin rantalomaa, mutta katsotaan.

 Ihanaa kesän alkua kaikille!💜

24 kommenttia:

  1. Ihana kuulla sun arkikuulumisia tälleen pitkän postauksen merkeissä :) Kiva kuulla kuinka oot tykästynyt kouluun! Ja toi ulkomaan harjoittelu kuulostaa mahtavalta mahdollisuudelta :)
    Oonkin instasta seurannut tota sun polttamisen lopettamista. Ne päivittäiset syyt on ollut mielenkiintoista seurattavaa, ni liputan kyllä postauksen puolesta :) Siitä vois olla monelle apua. Nostan kyllä sulle hattua ku oot noin vanha! Ja siks just ootkin niin inspiroiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla! :) Juu on siellä ollut ihan mukavaa ja tuo ulkomaanharjoittelu on ihan mun unelma! Tosi ihana kuulla, että oot seuraillut ja oot tykännyt <3 Mä uskon, että on ollut joillekkin apua, ainakin niin on mulle kerrottu :) Kiitos paljon <3 Samoin sinä!! <3

      Poista
  2. Onnea tupakan lopettamisesta! :)
    Itse lopetin 1½ vuotta sitten, mutta repsahdin tuossa talvella uudestaan, mikä oli hieman sääli, kun olin vuoden ollut polttamatta. Nyt pitäisi saada semmoinen samanlainen fiilis lopetukseen, kuin sillon 1½ vuotta sitten, kun itse en halua käyttää nikotiinivalmisteita yms. Monet kerrat on tullut lopetettua ns. että nyt on pakko lopettaa ja fiilis ei ole ollut hyvä. 1½ vuotta sitten vain totesin mielessäni, että taidanpa lopettaa ja otin koko lopetuksen rennoin rantein, mutta se toimi hyvin. Nyt talvella kostautui, kun kävi liian usein viihteellä, jossa tupakki oli kokoajan ympärillä :/.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Voi että, tosi harmi kuulla :/ Lopettaminen on kuitenkin aina hyvä päätös! Se fiilis varmasti tulee vielä, mäkin odotin sitä noin 10-vuotta :D Rento asenne kyllä auttaa paljon! :) Sekä sellainen mielen työskentely. Kovasti tsemppiä lopettamiseen! <3 Kyllä pystyt siihen, kaikki pystyy :)

      Poista
  3. Ihana oli lukea pitkästä aikaa sulta kuulumispläjäys. Opiskelu tuntuu siellä maittavan ja menevän hyvin 8) Lisäksi oot kerinnyt tekemään paljon kaikkea kesäistä <3 Täällä on vaan puhuttu mitä voisi tehdä, muttei oo oikein vielä tehty kun aikaa ei oo ollut tarpeeksi :D Lukisin mielelläni lisää tuosta tupakan lopettamisesta. Oon snäpissäkin seurannut niitä, ja ihan täyttä asiaa oot joka päivä sinne laittanut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kun tykkäsit! <3 Täällä oikeestaan kaikki hyvin :) Ja paljon on tullut tehtyä kaikkea :D Lomalla sitten teette kaikkea mukavaa :) Kiva, että sua kiinnostaa aihe, mä ehdottomasti teen siitä postauksen jossakin kohtaa! Kiva kuulla Kata <3:)

      Poista
  4. Olipas kiva lukea sun kuulumisia! Ja hei, mahtavaa, että oot lopettanut tupakoinnin! Iso peukku sille. Mä en oo ikinä varsinaisesti polttanut, ja nykyään on jäänyt kaikki baaripolttamiset sun muut pois ja oon nollatoleranssilla. Paras päätös mitä voi tupakan suhteen tehdä. Mua joka kerta ahdisti se, että tykkään itse matkustella paljon kuten säkin, ja jokasella tupakalla tuhoon luontoa, jota itse rakastan katsella. Radikaali ajatus mutta toimi mulla, vaikka tosiaan varmaan yksinumeroiseksi on jäänyt mun tupakoiden määrät alunperinkin, onneksi. Tulipa avauduttua tästä - ilahdun vaan aina niin paljon, kun joku kertoo lopettaneensa tupakoinnin. :)

    Kiva kuulla että sulla menee hyvin! Ja jos ulkomaille työharjotteluun haluat, niin ehdottomasti mene. Se jää vaivaamaan sua enemmän jos et mene kun että menisit ja kokisit sen hyvine ja huonoine puolineen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Tupakan lopettaminen on ollut kyllä elämäni parhaimpia juttuja :) Hyvä, kun oot jättänyt myös baaripolttamiset pois, nimettäin sekin on vaarallista terveydelle ja siinä on riski jäädä jossain vaiheessa nikotiinikoukkuun.. :/ Juu mulla ihan sama juttu luonnon suhteen.. Radikaali ajatus on hyvä ratkaisu, koska ei se yksi tupakka muuta kuin tuhoa terveyttä. Aina saa avautua, tämä varmasti herättää keskustelua! Tupakan lopettaminen on kyllä aina hieno päätös.

      Kyllä, aion ehdottomasti mennä, jos/kun se vaan onnistuu :) Kiitos Laura kommentista <3

      Poista
  5. Ihanaa että sulla menee noin hyvin<3 Tuota tupakoinnin lopettamista on ollut tosi mielenkiintoista seurata Snäpistä, hyvä sinä! :) Ja hei ehdottomasti lähdet ulkomaille harkkaan, yks parhaista mahdollisuuksista ikinä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! <3 Tosi mukava kuulla, että oot kokenut sen mielenkiintoisena :) Kiitos Elli! Kyllä, ehdottomasti lähden :)

      Poista
  6. Kuulumispostauksia on välillä kyllä superkiva lukea. Ihanaa kesänalkua sinnekkin <3

    VastaaPoista
  7. Tulipas hyvä mieli tästä postauksesta, tosi kiva kun kirjoittelit sun kuulumisia! :) Toi tupakasta eroon pääseminen on ihan mahtavaa<3 Mä toivon niin paljon, että mun poikaystäväkin sen saisi lopetettua, kun hän vähän väliä kuitenkin siitä puhuu ja lupaa jatkuvasti vähentää sitä ym. Tupakointi on jokaisen oma päätös enkä mä häntä halua edes yrittää pakottaa häntä lopettamaan, kun ei se ole mun päätettävissäni, mutta mulle tekee todella pahaa katsoa kuinka mulle läheiset ihmiset polttaa. Mun äiti siis kuoli 50-vuotiaana keuhkosyöpään tupakoituaan todella pitkään. Samaan sairauteen on kuolleet myös kaksi mun isovanhemmista ja näiden takia pelkään sitten menettäväni ton miehenkin vielä joku päivä sitten tolle kyseiselle syövälle.

    Mutta se siitä synkistelystä :D Ihania juttuja on mahtunut sun kevääseen<3 Noi teidän kuvat on todella kauniita, vitsit mikä tunnelma noissa vallitsee ja sä näytät kyllä ihan hurjan onnelliselta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi ihana kuulla! <3 Ja tupakasta eroon pääseminen on kyllä ihan parasta! Mä tosiaan toivon sun poikaystävän puolesta, että pääsee eroon tupakasta :/ Se pitää vaan tulla ihmisille itselleen, se halu lopettaa. Mä ymmärrän kyllä sua, ei ole varmastikkaan kiva katsella vieressä, kun rakas ihminen tuhoaa itseään. Mä olen Linda niin pahoillani sun äitisi puolesta :( Yksi isoin syy oli miksi lopetin, oli juuri nuo sairaudet. Mulle tuli todella paha mieli sun puolesta, koska keuhkosyöpä on kuitenkin itse aiheutettu syöpä :( Toivottavasti sun poikaystävä oikeesti lopettaisi!! Kiitos kun jaoit sun tarinaasi <3

      Tämä kevät on ollut kyllä ihana! <3 Kiitti paljon, todella kiva, että hyvä fiilis välittyy myös sinne :)

      Poista
  8. Olipa kiva kuulumispostaus ja näistä kuvista tuli aivan ihania!<3 oot kyllä sellainen kaunotar ♥ Ja niin hienoa, että oot päässyt tupakasta eroon :) En oo ikinä polttanut ja en osaa ajatella miten hankalaa siitä on päästä eroon, mutta oon ylpee susta ja uskon, että siinä on saanut kyllä työskennellä paljon oman mielensä kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!<3 Itse oot :) Mä oon kans iloinen, kun pääsin tupakasta eroon! Niin ymmärrän. Ja toi on ihan totta, mielen työskentelyä se vaatii paljon :)

      Poista
  9. Tosi kiva hyvänmielen kuulumispostaus! Ja upeat kuvat! Oletpa ehtinyt puuhastella paljon kaikkea :)

    VastaaPoista
  10. Ihana kuulla, että sulla menee näin hyvin ♥ Se on kyllä totta, että työharjoitteluiden aikana oppii kaikkein eniten, se tuli todettua etenkin nyt kevätlukukauden puolella! Ihan mahtavaa, että oot myös lopettanut polttamisen. Sun instasta on kiva ollut seurata sun lopettamista :) Oottelen muuten jo innolla sun postauksia Lontoosta, koska Lontoo on niin ihana kaupunki ja sun reissukuvia on aina niin kiva kattoa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! <3 Juu oot ihan oikeassa :) Kiva, kun oot päässyt työharjoitteluin! Tupakan lopettaminen on ollut kyllä ihan mahtavaa. Ja tosi ihana kuulla, että oot tykännyt <3 Lontoosta on varmasti tulossa useampia postauksia :)

      Poista
  11. Niin kauniita kuvia <3 Seurailinkin tuota sun tupakanlopettamista jo instastorysta ja pakkoa sanoa, että saat olla itestä iha hiton ylpeä!<3 Toi on hieno juttu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!<3 Kiva, kun oot seuraillut :) Ja oonkin. Tosi ylpee!

      Poista
  12. Kiva lukea näitä kuulumispostauksia sulta aina välillä <3 Vaikka seuraankin sua myös Instagramissa sekä Snapchatissa niin onhan se mukava lukea oikein kunnolla, mitä olet tehnyt ja mitä sulle kuuluu :) Oon myös todella ylpeä, että päätit lopettaa tupakanpolton! Myönnän, että itse poltan aina silloin tällöin joko stressiin tai silloin, kun olen juhlimassa, mutta jos on polttanut todella kauan niin vaatii kyllä aikamoista sisua päättää lopettaa se! Haluaisin kyllä ehdottomasti joskus lukea kyseisestä aiheesta vähän pidemmänkin postauksen :)

    Todella ihania kuvia, etenkin tuo ensimmäinen sekä tuo, jossa olet Jasun kanssa! Olette molemmat niin nättejä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näitä on mukava joskus tehdä! :) Kiitos paljon, mäkin oon tosi ylpeä itsestäni! Tosiaan sen päätöksen tämä lopettaminen vaati ja sitä odottelinkin sen pari vuotta. Ehdottomasti voisin tehdä postauksen aiheesta :) Kiitos paljon, samoin <3

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥