perjantai 12. tammikuuta 2018

Mistä inspiraatiota matkustamiseen?




Tätä kysymystä varmasti jokainen miettii joskus. Joidenkin voi olla vaikea kuvitella, mutta myös matkustamiseen haetaan paljon inspiraatiota. Ja minä teen sitä oikeastaan joka päivä. Eniten minua inspiroi matkustamisessa uusien asioiden näkeminen ja kokeminen. Maailmassa on niin paljon kaikkea kaunista mitä haluan nähdä ja jännittävää mitä haluan kokea. Ei tarvitse lentää kuin tunti pari Helsingistä ja on jo aivan erilaisessa paikassa. Euroopassa reissaaminen on minun juttuni, kuten olette ehkä huomanneet. Haen inspiraatiota myös paljon Instagrammista, blogeista ja läheisiltä ihmisiltäni. Tässä postauksessa kerron paitsi ebookersin uudesta palvelusta Hintakartasta niin myös tarkemmin, miten ja mistä olen saanut inspiraatiota valitsemiini matkakohteisiin, ja mihin haluaisin matkustaa tulevaisuudessa. Haen itse inspiraatiota matkoihini, mutta haluan myös inspiroida ihmisiä matkustamaan enemmän omilla kertomuksillani ja kuvillani. 

Minua kohteissa kiinnostaa aina hintataso! Ja yleensä myös Suomea edullisempi hintataso. Mitä edullisempi hintataso, sitä enemmän innostun. Esimerkiksi tulevat matkakohteeni Krakovan ja Riian valitsin osittain edullisen hintatason vuoksi. Tykkään katsoa etukäteen tuotteiden hintoja ja nyt tämä on mahdollista myös ebookersin uudessa Hintakartta- palvelussa. Palvelussa on 78 eri kaupunkikohdetta ympäri maailman. Palvelussa voi saada hyvinkin tarkan tiedon jostakin tuotteesta kuten vaikkapa paljon olut maksaa Tallinnassa sekä keskimääräisiä hintoja hotelille ja lennoille. Aika kätevää eikö? Käykää ihmeessä tutustumassa palveluun täältä! Aion ehdottomasti käyttää tuota jatkossa, kun selvittelen hintatasoja kohteissa.
Inspiraatiota matkustamiseen saan eniten netistä ja somesta. Luen jonkun verran matkablogeja, joista olen saanut uusia kohteita mihin haluan matkustaa. Lisäksi blogeissa on hyviä vinkkejä niin matkakohteisiin kuin yleisestikin matkustamiseen. Lontoo ja New York olivat pitkäaikaisia unelmiani, mutta moniin kohteisiin olen matkustanut, koska ihmiset ovat kertoneet kohteesta ja kehuneet sitä. Tai olen vaan nähnyt niin upeita kuvia kohteesta, että on ollut ihan pakko päästä käymään samassa paikassa!  Monesti joku vain kertoo käyneensä tai matkustavansa johonkin ja yhtäkkiä huomaan itsekin haluavani samaan kohteeseen! Näin on käynyt monesti meidän tuttavapiirissä, joissa minulla on useita samoja kohteita käytynä kuin muillakin. Kohteessa pitää aina olla jotakin mikä minua kiinnostaa, oli se sitten nähtävyydet, kauneus, shoppailu tai jokin muu vastaava.

Tulevaisuudessa haluan matkustaa uudelleen Lontooseen sekä suurimpia unelmiani ovat Islanti ja Australia! Lontoo on vaan niin ihana, sinne haluaa palata uudelleen. Islanti taas kiinnostaa kauniin luontonsa vuoksi ja olen nähnyt sieltä toinen toistaa upeampia kuvia! Australia vaan näyttää niin kauniilta ja mielenkiintoiselta paikalta, jonka haluaisin itsekin kokea. Ja kaikkihan sitä kehuvat!

Jos tuntuu, että haluaisi matkustaa johonkin, mutta sopivaa kohdetta ei löydy voi inspiraatiota hakea myös ebookersin arpomisgeneraattorilla, joka arpoo sattumanvaraisesti kohteen sinulle sekä tietoa kohteesta. Tuo sopii myös semmoiselle, joka haluaa yllättyä! Välillä itsellänikin on ollut kohde harkinnassa ja olen vain selaillut Google mapsia ja miettinyt mihin sitä seuraavaksi matkustaisi. No ensi kerralla voin kokeilla tuota!
Yhteistyössä ebookersin kanssa (En hyödy linkeistä mitenkään)


Mistä sinä saat inspiraatiota matkustamiseen?

18 kommenttia:

  1. Oon kans sellanen,että surffailen välillä ja haaveilen reissuista! :D Saan myös ihan simona inspistä, kun luen muiden reissuista - kun sitten saa niitä oikeita kokemuksia paikan päältä.. Täytyykin tutustua tohon sivustoon, sillä meillä olis joku pieni reissu haussa vuosipäivälle, jos saadaan aikaseks :D

    Ihanaa viikonloppua Niina! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiva kuulla että löytyy muitakin! :D Ja tuo on ihan totta, muiden reissut inspiroi! Juu kannattaa käyttää jos halua hintatasoa selvittää ja jos kohdetta ei löydy niin sitten kokeilla tuota kohteen arpomista :) Kiitos samoin! <3

      Poista
  2. Hyvä teksti! Voin samaistua tähän hyvin, muakin inspiroi matkustamaan se uuden kokeminen ja näkeminen, lähinnä ne uudet kulttuurit. Ja matkustusinspistä mäkin löydän eniten blogeista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kiva myös kuulla, että voit samaistua! Blogeista löytyy kyllä paljon inspistä :)

      Poista
  3. Voin kyllä sanoa että se mistä esim sinun blogista luen, sinne haluaisin käymään, eli kyllä tuo vaan on totta jos joku kertoo mihin matkustaa tai aikoo, niin sitä itse alkaa kiinnostumaan samasta - etenkin jos näkee kuvia;)

    Suurin inspiraation lähteeni matkustamiseen, tosi hankala veikata. Varmaan blogeista? Ja muuten elämästä ylipäätään. Haluan Miamiin vaikka mulle on moni sanonut siitä huonoa, haluan sinne koska kaupunki, turkoosi meri, ihana hiekka = se on sellaista mitä katsomalla oma mieli lepää ja mistä itse pidän toodella kovasti.
    Japaniin taas koska oon pienestä asti rakastanut sen kulttuuria, niin ja olinhan mä manga/anime tyttö nuorempana ja se osa musta koskaan lähde pois:D

    Elämässä osuu kaikennäköisissä tilanteissa kuten just esimerkiksi blogatessa sellaisia kohteita mihin haluan sen jälkeen kun niistä oon lukenut. Tosi vaikee siis lähteä veikkaamaan. Todella kiva postaus ja pisti oikeesti ajattelemaan miksi ylipäätään haluan koko ajan reissata ja matkustaa ja jopa uusiin kuin vanhoihinkin paikkoihin!:D Se vaan on ihanaa<3

    Ootkos sä koskaan halunnut Aasiaan? Mitä mieltä oot Thaimaasta? Tässä lukijalta nyt yks postaustoive, ois kiva kuulla mitä mieltä olet tuosta Thaikusta ja no Aasiasta ylipäätään:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu toi on ihan totta, kun muiden juttuja kuuntelee tai katselee niin huomaa haluavansa samaan paikkaan!:D

      Blogit inspiroi paljon :) Mäkin haluaisin joskus Miamiin ja Floridaan, juuri samojen juttujen takia kuin säki+shoppailu :D Japani ois myös tosi siisti joskus kokea, ihana kuulla että oot ollut mangatyttö!

      Kiva kun tykkäsit postauksesta :)<3 Juuri noinhan se elämässä on! Matkustaminen on ihan parasta, vanhoistakin kohteista löytää aina jotakin uutta ;)

      Tällä hetkellä haluan kovasti Aasiaan, mutta se on varmasti vasta ensi vuoden juttuja se.. :) Tulevassa postauksessa käsittelen enemmän tuota Aasia/Thaimaa juttua. Ennen ajatus Thaimaasta oli ehdoton nou! Mutta nykyään se kiinnostaa mua ja ehkä joskus mahdollinen kohde :) Kiitti toiveesta!

      Poista
  4. Toi hintakartta vaikuttaa kyllä superkätevältä, kun yhdestä paikasta saa tiedon monista eri kohteista! :) Islanti on ollut mun matkustushaaveena jo vuosia. Oikeestaan siitä lähtien, kun kaveri siellä kävi ja sain katsoa hänen ottamiaan kuvia. Siis ne maisemat on jotain ihan sanoinkuvaamattoman kaunista! Ne on pakko päästä joskus näkemään omin silmin<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin munkin mielestä toi on tosi kätevä!:) Juu Islanti on ihan unelmakohde sen luonnon ja kauneuden takia <3 Juuri tommoset läheisten kokemukset saa mutkin monesti matkustamaan :) Toivotaan, että molemmat pääsis Islantiin katsomaan sen kauneutta!

      Poista
  5. Olipa mielenkiintoinen postaus :) Kuulostaa hyvältä tuo hintakartta palvelu, sitä voisin käyttää itsekin :) Mä oon saanut tosi paljon inspiraatiota sun blogista! Kroatiaan ihastuin aikoinaan sun postauksen perusteella ja sama juttu Berliinin kanssa :) Nyt haluaisin Wieniin, Budapestiin, Köpikseen ja Nizzaan kiitos sun :D♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitti! :) Ja kiva myös kuulla, että voisit käyttää tota palvelua, mä ainaki aion jatkossa aina katsoa eri kaupunkien hintatasoa sieltä :) Ihanaa, että oon inspiroinut sua, oon siis onnistunut jossakin!<3 Se on vähä niinku myös tän blogin tarkoitus. Hyviä kohteita nuo kaikki, mä tiiän että tykkäisit ;)

      Poista
  6. Mä oon todella arka matkustamaan ja siksipä ei oikeastaan ole juuri tullut aikuisiässä matkustettua. Mutta muiden kuvat saa aikaan aina kateuden, että pääsispä sitä joskus itsekkin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okeii, ymmärrän kyllä. Mutta kannattaa kuitenkin kokeilla matkustamista, se oikeesti tekee susta rohkeamman ja matkustelu on vaan niin ihanaa! :) Rohkeasti siis vaan!

      Poista
  7. Kiva postaus! :) Mulla on sellanen elämäntilanne tällä hetkellä, että matkustaminen ulkomaille on vähä haasteellista, mutta haaveilen silti tosi usein eri maista ja kaupungeista mihin haluan joskus tulevaisuudessa matkustaa :D New York on varmaan tällä hetkellä ensimmäisenä, mihin haluaisin matkustaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mullakin oli vielä muutamia vuosia sitten sellainen elämäntilanne etten voinut matkustaa, mutta ihan varmasti säkin pääset vielä reissailemaan! Haaveilu on kyllä niin parasta :) Juu New York on upea matkakohde, sinne kannattaa kyllä reissata <3

      Poista
  8. Oioi, nyt oli uus keksintö mulle toi arposmisgeneraattori! Mutta ehottomasti pakko kokeilla :D Mulla tulee kans inspis matkustaa aina muiden blogeista, someista ja ihan vaan kauniista kuvista!<3 Bali, Islanti ja NYC on todellakin mun bucketlistilla 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu se on ihan uus juttu nyt :) Kannattaa kyllä kokeilla! Juu noi on kyllä semmosia mistä se inspis moneti tulee :) Kiva, että on samoja kohteita listalla <3

      Poista
  9. Mulle tulee inspiraatiota matkustamiseen juurikin ihmisten blogeista sekä kuvista, joita näen esimerkiksi Instagramissa tai Twitterissä. Toisinaan seurailen myös Youtuben tarjontaa, jos vaikka löytyisi joitain kivoja matkavlogeja.
    Oon aina tykännyt matkustelusta, vaikken kauhean monessa maassa ole vielä käynytkään :) Mutta onneksi mulla on vielä koko elämä edessä ja ehdin varsin hyvin käymään niissä paikoissa, joissa haluaisinkin käydä!

    Nämäkin kuvat herättivät kyllä mun koko ajan kasvavan matkakuumeeni. Ihania kuvia <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ihan täysin sama juttu kuin sullakin :) Youtubesta katsoin joskus matkavideoita, nykyään harvemmin! Mutta nekin on kyllä kivoja. Sulla ja meillä on tosiaan koko elämä edessä ja aikaa matkustaa kaikkialle <3 Kiitos paljon! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥