perjantai 22. kesäkuuta 2018

Mitä opin Lontoon reissulla?

Ilman kameraakin pärjää reissussa, kunhan on hyvä kamera puhelimessa. Mulle ja meille oli iso juttu, kun kamerani yhtäkkiä hajosi reissussa. Opin kuitenkin jo päivässä miten mukava on kulkea ilman kameraa. Joten voi olla, että tulevaisuudessa otan blogiini osan kuvista myös puhelimella. Oon yllättävän tyytyväinen näihin kuviin, vaikka valokuvaamista kameralla rakastankin.

Luovutan ylimääräiset kolikot niitä tarvitseville. Mulle kertyi jonkun verran pieniä kolikoita, joille mulla ei ollut käyttöä. Annoin kolikot siis kadulla eläville ihmisille. Tästä tulee itselle hyvä mieli ja näin ei jää ylimääräisiä kolikoita turhaan.

Hymy tarttuu. Lontoossa ja englannissa hymyillään paljon. Ei nyt sillee, kun ihmiset kävelevät kadulla, mutta useamman kerran kun katseet kohtasivat jonkun kanssa sain vastaukseksi hymyn. Ja hymyilin takaisin. Mielestäni ihana asia!
Katson aina oikealle ja vasemmalle, kun ylitän katua. Mun mielestä on hyvä, että Lontoon suojateillä lukee kumpaan suuntaan katsoa, kun ylittää katua. Mä ainakin olin usein ihan pihalla kummasta suunnasta ne autot nyt tulee.

Sade ei aina tarkoita sadetta. Eikä kurkkukipu flunssaa. Katsottiin jo ennen reissua, että Lontoossa tulee satamaan joka päivä. Viiden päivän aikana satoi kerran. Mulla tuli myös kurkku kipeäksi ja oli flunssainen olo, mutta uskon että ihminen voi vaikuttaa tuleko kipeäksi vai ei. Joten oli hyvät säät ja minä terveenä reissussa.

Lontoo on täynnä yllätyksiä. Lontoo on niin monipuolinen kaupunki, siellä on varmasti jokaiselle jotakin. On kuuluisia nähtävyyksiä, urheilua, teatteria, ravintolaelämyksiä, shoppailua, pilvenpiirtäjiä, katutaidetta.. Lista on loputon. Menit minne vaan, saatat löytää jonkun yllätyksen kulman takaa!
Kaksikerroksiset bussit ovat parhaita, vaikkakin hankalia. Mä rakastan istua kaksikerroksissa busseissa yläkerroksessa. Se on jotenkin niin siistiä, kun sieltä näkee paremmin kuin alhaalta ja voi vaan ihailla maisemia. Mentiin aina, jos voitiin bussilla paikasta toiseen.

Metrot ovat täynnä ihmisiä ja ne ovat erittäin tunkkaisia paikkoja. Syy miksi mentiin enemmin bussilla on tämä. Bussissa sai ikkunan auki eivätkä ne koskaan olleet täynnä.

Parhaimmat nähtävyydet ovat ilmaisia. Eikä niihin tarvitse jonottaa.Lontoossahan on paljon nähtävyyksiä, joista osa on ilmaisia ja osa taas maksullisia. Me kävimme kahdessa maksullisessa paikassa, muuten kaikki missä kävimme olivat ilmaisia. En myöskään näe järkeä käyttää lomailua jonottamiseen. Koska jonon ohi ei tarkoita jonon ohi kaikessa, vaan jonotat niiden muiden jonon ohi ihmisten kanssa.

Mitä sinä olet oppinut reissussa? Ihanaa juhannusta kaikille!😍

20 kommenttia:

  1. Oi mikä kaipuu heräsi taas Lontooseen <3. Ihania kuvia <3. Itsekin olisin varmasti ensin ihan hajalla, jos kamera hajoaisi reissussa, mutta kännykässäni on kyllä niin hyvä kamera, että varmasti reissut silläkin pärjäisin ja tottuisi tyytymään vähän vähempään :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskon! :) Mulla ihan sama juttu, kun joku on käynyt Lontoossa. Kiitos paljon <3 Joo just noin, kyllä siihen tottuu, kun pakko on!

      Poista
  2. Olipa kivan erilainen postaus! Ja ihania kuvia, ei tosiaan huomaa, että puhelimella otettu :) Mä tykkäsin myös kaksikerroksista busseista, metrot on yleensä maassa kuin maassa ahdistavia :D Ja tuo sadejuttu on niin totta, mun kummallakaan brittien reissulla ei nimittäin satanut yhtenäkään päivänä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! <3 Ja hyvä juttu :) Joo bussit on kyllä kivempia ja niissä on mukava ihailla maisemia. Haha niin, sama juttu :D Vaikka siis yhtenä päivänä satoikin!

      Poista
  3. Kivoja vinkkejä varsinkin kun suuntaan 1,5 kuluttua myös Lontooseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Hyvä kuulla ja ihanaa, kun lähdet Lontooseen <3

      Poista
  4. Oi kuinka ihana idea tässä postauksessa ♥ Reissussa oppii aina itsestään ja kohteesta. Ihanaa, että sullakin näitä oppeja oli useita ja juuri niin itsestäsi kuin lontoosta :) Harmi tuo teidän kameran hajoamis juttu, mutta toisaalta nää kuvat on upeita eikä uskoisi puhelimella otetun! Tietty se on ihan eri juttu kuvailla oikealla kameralla ja ainakin itsestä tuntuu, että kameralla ottaessa se oma kuvaajamieli on ihan eri kuin puhelimella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Tuo on ihan totta :) Todella kiva kuulla ettei eroa juurikaan huomaa! Se on vaan just eri asia kuvailla kameralla kuin puhelimella :D

      Poista
  5. Siis opeta nyt mullekin tuo ettei kameraa aina tarvi! :D Mä en nykyään ota melkeen yhtään kuvia phonella, koska aattelet aina että se kamera on parempi. Siksi esimerkiksi kaikki sellaiset turhat mutta tärkeet kuvat jääpi ottamassa, koska ei jaksa kameraa kaivaa. Rakastan mun kameraa kun siinä on wifi niin se vaan on lisännyt sitä mietettä että ei nyt millään phonella kuvailla, mikä on mun mielestä tosi surullista :<

    Todella kiva postaus ja hauska oli lukea näitä kohtia! Mä en tiedä oonko outo suomalainen, kun kävelen kadulla ja katseet kohtaa, niin hymyilen väkisin aina. Ja kyllä saa aina hymyn takaisin, että kyllä ne suomalaisetkin vaan hymyilee :D Tuo tapa on varmaan lähtösin siitä kun oon asiakaspalvelualalla, en tiijä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Eikun reissuun ilman kameraa, sillee oppii :D Ja ostat sellasen puhelimen missä on hyvä kamera, jos et tykkää tän hetken puhelimesi kamerasta. Kameraa ei tosiaankaan jaksa jatkuvasti kantaa mukanaan, siksi puhelin on siitä hyvä :)

      Kiitti paljon :) Mä muistan, kun mekin nähtiin, niin hymyilit mulle! Siitä tulee tosi hyvä fiilis <3

      Poista
  6. Olipas ihana postaus! Mulle tuli tästä sellainen olo, että voisin seuraavan Tokion reissuni jälkeen tehdä juuri tällaisen postauksen :) Tätä lukiessa tuli hyvä mieli <3 Kuvatkin ovat todella ihania, tuon kolmanneksi viimeisimmän kuvan talo on ihanan värinen! Kaikki tuo vihreys tekee tuosta kuvasta niin taianomaisen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Ja heii tee ihmeessä! Olisi kiva lukea sultakin vastaava postaus :) Ja kiitti vielä <3 Mäkin tykkään tuosta kuvasta ja tuo talo on niin hieno.

      Poista
  7. Lopeta jo näiden Lontoo postausten tekeminen, koska ikävä Lontooseen kasvaa vaan jokaisen postauksen myötä, hahah :D No ei vaiskaan, näitä on tosi kiva lukea ja tää oli kivan erilainen verrattuna muihin sun postauksiin! Aina kun me ylitettiin Lontoossa katua, mä annoin jonkun muun katsoa, ettei mistään tuu autoja, koska olin ite jotenkin ihan sekaisin suunnasta, mihin olisi pitänyt katsoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha olin aluksi, että mitä ihmettä :D Ihana oot :D<3 Kiitti! Mä tykkään tehdä välillä erilaisia postauksia vaikkei niissä perus postauksissakaan mitään vikaa oo. Joo ymmärrän sua, onhan tuo aina hankalaa mietti mistä ne autot tulee :D

      Poista
  8. Hei täähän oli kivan erilainen postaus!:) Englanti on tosiaan yllätyksiä täynnä ja itsekin nyt reissulla opin esimerkiksi sen, ettei Lontoossa ole mikään paikka auki sunnuntaina ennen kahtatoista...:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Niin on! Ja heii hyvä vinkki tuokin :)

      Poista
  9. Ääk tuli ikävä Lontooseen sinne on syksyllä pakko päästä! Voin samaistua sade kohtaan aivan täysin, ja hymyt ne kyllä vaan siellä tarttuu! Mäkään en halunnut tuhlata omaa lomaani jonottamiseen, vaan käytiin kiertelemässä muutamat ilmaiset nähtävyydet. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon! :D Toivottavasti pääset taas pian Lontooseen. Ja kiva, kun löytyi kohtia mihin pystyi samaistumaan :) Joo toi on ihan totta!

      Poista
  10. Ihanat nuo ohjeet suojateillä! Ja tosiaankin, monet kauniit nähtävyydet ovat todellakin ilmaisia - Tanskassakin suuri ilo oli nähdä dyynejä, vuorovesi-ilmiö ja Merenneitopatsas eikä mikään maksanut senttiäkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :D<3 Jep, oon ihan samaa mieltä sun kanssa :) Ihania nuo Tanskan nähtävyydet!

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥