torstai 7. kesäkuuta 2018

London is always a good idea

Hello! Mukava päästä postailemaan teille meidän reissusta. Lontoo oli ihanampi kuin edellisellä kerralla, vaikka sitä samaa maagista tunnetta ei tullut kuten ensimmäisellä kerralla. Olin reissun jälkeen useamman päivän ihan uupunut, koska ei ollut kovinkaan rentouttava reissu. Onneksi rentoutumaan kerkeää myöhemminkin, kerkesimme tekemään todella paljon viidessä päivässä. Ihan tukka putkella ei juostu eikä kiirettä ollut, mutta kumminkin. Mun piti tehdä Lontoosta kolme postausta, mutta viisi postausta on vähintäänkin pakko tehdä! Kuvia on nimittäin niin paljon sekä tekstiä.

Maanantaina lennettiin Lontooseen jo aamusta. Vietiin laukut hotellille ja suunnattiin aamupalalle. Meidän hotellimme sijaitsi lähellä Big Beniä ja London Eyetä, hotellista näkyi suoraan noihin. Aloitettiin siis pahimmasta turistirysästä meidän päivä. Ihan kivoja nähtävyyksiä, mutta Lontoossa on niin paljon kaikkea siistimpää. Big Ben oli myös remontissa, joten siitä ei juuri näkynyt. Kierreltiin lähettyvillä ja käytiin St Jamesin puistossa. Tuossa puistossa en ollutkaan ennen käynyt, joten se oli mukava kokemus. Puisto oli ihanan vihreä ja siellä oli hyvä tunnelma. Sää oli lämmin ja ohimennen nähtiin myös Buckinghamin palatsi. Vahdinvaihto olisi joskus hieno nähdä, mutta tällä kertaa emme sitä nähneet.

Kävelimme ympäriinsä ja löydettiin ihana drinkkipaikka Timmys Green. Juotiin siellä herkulliset drinkit ja jatkettiin matkaa kohti Peggy Porschen kahvilaa. Joskus Instagramissa törmäsin tuohon kahvilaan ja siitä asti olen sinne halunnut. Kuppikakkuja, vaaleanpunaista, kukkia. Ihan mun unelma. Ja parin muunkin. Sain mielestäni ihan onnistuneet kuvat eikä jaksettu pitkän päivän jälkeen jäädä jonottelemaan, joten otettiin kuppikakut mukaan. Oli muuten herkulliset kuppikakut, vaikkakin kalliit. Ihastelin joka päivä Lontoossa eri kukka-asetelmia. Miksei missään muualla voisi käyttää kukkia samalla tavalla? Lontoo on kyllä mestari tuossa, oikea kukkatytön unelma. Kahvilassa käynnin jälkeen mentiin hetkeksi hotellille lepäilemään. Tuon jälkeen lähdimme vielä Piccadilly Circukselle ja löysimme valtavan karkkikaupan! Primarkissa oli myös pakko päästä käymään ja eri Primarkeissa tulikin käytyä neljä kertaa. Ja yhdellä kerralla en edes ostanut mitään.
Tiistaina oli tosi sateinen päivä. Käytiin katsomassa Covent Gardenin tori ja kukka-asetelmat. Edelleen vaan ihastelen noita kukkia.😍 Suunnattiin tuon katsomaan yhtä lempinähtävyyttäni Tower Bridgea. Tuo silta on mielestäni niin kaunis! Vaikka sää oli sateinen, hetki käveltiin kunnes mentiin vaan kahville istumaan ja miettimään mitä sitä keksisi. Shoppailu ei ole koskaan huono idea, joten lähdettiin bussilla kohti valtavaa Westfield kauppakeskusta. Tuo sijaitsee melko ulkopuolella keskusta, mutta on matkan arvoinen. Kauppakeskuksessa oli kymmeniä ravintoloita ja satoja kauppoja. Käytiin syömässä meille tutussa ravintolassa Zizzissä. Tuolla oli kaunis sisustus ja herkullinen ruoka, joten suosittelen tuota ravintolaa, jos Lontoseen matkustaa.

Vesisade oli onneksi helpottanut ja suunnattiin kohti Brick Lanea. Tuo oli sellainen alue, johon ehdottomasti halusin. Jokaisen katutaiteesta pitävän henkilön paikka. Katutaide on mun mieleeni ja mielelläni aina etsiskelen sitä matkakohteista. Brick Lane ei todellakaan tuottanut pettymystä vaan oli todella siisti paikka! Joonas oli hämmillään, että missä me kulta oikein ollaan, mutta vaan tuuletin menemään. Lontoo on juuri mun lempikaupunkini sen monipuolisuuden vuoksi. London, I love you. Ja koska mehän halutaan kaikki kokea ja nähdä, kerettiin me vielä tsekata St Paul'sin kirkko. Tuo kirkko on jotakin niin käsittämättömän suurta. Ihan hienoimpia kirkkoja mitä olen nähnyt.

Keskiviikkona suunnattiin kohti Brightonia, josta teen oman postauksensa. Niin ihana paikka, että se ansaitsee kyllä oman postauksen. Keskiviikkona käytiin myös Hyde Parkissa, joka on mun mielestä todella kiva puisto! Siellä oli paljon joutsenia sekä lintuja poikasineen. Myös tuo vesiputous oli upea löytö puistosta!

Jatketaan myöhemmin meidän loppupäivistä Lontoossa! En tiedä huomasiko kukaan mitään eroa kuvissa, mutta suurin osa kuvista on otettu mun puhelimella. Kamera hajosi ensimmäisenä päivänä, joten jouduin ottamaan kuvat puhelimella. Mukavaa viikonloppua kaikille!💗

1. Lontoo on kyllä ihana paikka - sinne voi mennä aina vain uudestaan ja uudestaan <3.

1. Niin on! <3 Ja totta, mäkin haluan sinne jo uudelleen :D

2. Ahh Lontoo <3 Ihania ja niinkin tuttuja paikkoja osui silmiin 8) Puistot, kukkaset sun muut Lontoossa on kyllä upeita. Westfield ostari on tuttu, olin monttu auki muutaman tunnin siellä ekaa kertaa käydessäni ja kierrellessäni :D
    Mä en huomannut yhtään mitään että kuvat ois otettu phonella, hyvää jälkeä! Harmi että sun kamera meni rikki ekana päivänä, mutta noh mitä snapchatista huomasin, niin uusi kameravalintasi on todella hyvä ;)
    Oottelen innolla lisää postauksia Lontoosta <3 Ihania kuvia sisälsi tää postaus ja mikä parasta, niitä oli paljon. :)

1. Ihana kuulla! <3 Ja samaa mieltä sun kanssa, kukat ja puistot on niin hienoja! Haha uskon, se on kyllä valtava kauppakeskus :D

Okeii kiva kuulla ettei sitä sillee huomaa :) Juu se harmitti kyllä, mutta onneksi nyt on uusi kamera! Postauksia on tulossa vielä paljon lisää Lontoosta <3 Ja hyvä jos kuvia oli tarpeeksi, eka musta tuntui että laitan tähän liikaa kuvia, sitten karsin osan ja tuntui että niitä on liian vähän. Mutta hyvä näin :)

3. Oi ihana Lontoo! <3 Tonne kaupunkiin on niin ikävä ja tuntui hyvältä nähdä sun ottamia kuvia Lontoosta :) Se on ihan ehdottomasti mun suosikkikaupunkini - kaikki ne nähtävyydet ja ylipäänsä se tunnelma siellä on jotain niin ihanaa! Tosi kiva kun kirjoittelet vielä noin monta postausta Lontoosta, jään odottelemaan niitä innolla ♥

1. Lontoo on kyllä ihana! <3 Ja sinne haluaa vain uudelleen takaisin :) Oon samaa mieltä sun kanssa! Juu, sieltä on vaan niin paljon kuvia ja asiaa, että ajattelin tehdä useamman postauksen!

4. Ai että miten kaunis Lontoo onkin!<3 Harmi että sun kamera hajosi juuri reissussa ! Ihania kuvia oot kummiskin saanut! :) Toi vesiputous on ihan maaginen<3

1. Niin on! <3 Ja se kyllä pikkasen harmitti :/ Kiitos paljon :) Tuo vesiputous oli siisti paikka!

5. oii ihania kuvia! Lontoo on kyllä yksi must kaupunki minne ois päästävä kun en oo siellä vielä ikinä käynyt!:)

1. Kiitos! <3 Suosittelen kyllä menemään, etenkin jos et oo ennen käynyt :)

6. Oioi ihana Lontoo<3 Ihania kuvia oot ottanut, ei tosiaan huomaa, että osa on otettu puhelimella :o Tosi harmi kuitenkin toi kameran hajoaminen :( Onneksi sait kuitenkin nautittua reissusta<3

1. Niin on!<3 Kiitos :) En tiiä oks se sit hyvä vai huono juttu, kun ei huomaa haha :D Joo ei se onneksi reissua pilannut!

7. Mulla menee aina kylmiä väreitä Lontoo-postauksista, hahah! :D Vielä joku päivä mäkin menen tuonne! <3

1. Eeikä! :D Vähänkö siistii! Ja varmasti menet <3

8. Vitsit miten kiva postaus, tästä tuli kaikki muistot mieleen omasta Lontoon reissusta! :) St. Paul on kyllä ihan huikaisevan upea kirkko. Kuvien laatu näyttää oikein hyvältä, en olisi yhtään arvannut, että niitä on otettu puhelimellakin :)

1. Kiitos! :) Ja ihana kuulla, että tämä herätti muistoja! Jep, samaa mieltä sun kanssa! Ja heii mahtava juttu kuulla!

9. Wau, sun kännykässä on tosi hyvälaatunen kamera, koska en todellakaan olisi huomannut mitään eroa kameran ja kännykän välillä, ellet olis maininnu siitä :D Mut harmi, että sun kamera meni rikki :/ Nää tän postauksen kuvat ei yhtään helpottanu ikävää ja matkakuumetta Lontooseen ♥ Innolla oottelen myös muita Lontoo postauksia!

1. Oii kiitos paljon! :)<3 Toi on sitten kai hyvä juttu haha :D Joo kyllä se hiukan harmitti, mutta nyt on uusi kamera! Lontoo on sellainen kaupunki, johon aina kaipaa takaisin. Postauksia on varmasti tulossa lisää! :)

10. Lontoo ja Englanti on best<3 ihana lukea tällainen postaus nyt kun ollaan just matkalla Helsinkiin ja huomenna Lontooseen 😍

1. Kyllä! <3 Mä uskon, ihanaa matkaa teille! :)<3

11. En ole ikinä kokenut suurta tarvetta päästä Lontooseen käymään, mutta kyllä tämän postauksen luettuani tuli heti sellainen fiilis, että voi vitsit, kun pääsisin sinne vaikka heti! Täytyy vain löytää jostain matkaseuraa ensin :)

Kerroit todella ihanasti teidän reissustanne tässä postauksesta, sun tekstistä kyllä paistaa läpi, kuinka paljon rakastat Lontoota <3 Kuvatkin ovat aivan mielettömän ihania, tuo viimeisin ainakin salpaa mun hengitykseni! Niin ihanan näköinen paikka :)

1. Suosittelen kyllä Lontoota lämpimästi! <3 Melkein kaikki siellä käyneet ovat siitä tykänneet :) Ja eiköhän joku aina Lontooseen halua ;)

Oii, tosi ihana kuulla, että mun rakkaus Lontoota kohtaan näkyy <3 Tuo viimeinen kuva on ihana, se oli sellainen piilopaikka Hyde Parkissa :D