maanantai 12. joulukuuta 2016

Jouluinen Helsinki

Moikka! :) Tänään on luvassa hieman jouluisempaa postausta. Voisin tähän alkuun kertoa, että mä en ole ollenkaan jouluihminen. Mä vietän joulua, no koska muutkin, mutta oikeasti mua ei haittaisi vaikka koko juhlaa ei olisi :D Mä tykkään glögistä, jouluvaloista ja joulusuklaasta, siinä se. Tänä vuonna ostin kaikki joululahjat todella ajoissa mikä on ihan uutta, koska normaalisti ostan lahjat viime hetkellä. Lahjatkin on jo saatu paketoitua, joten mitään stressiä ei ole tullut tänä vuonna pakettien suhteen ;) Ainoaksi stressin aiheeksi on muodostunut joka vuotinen ongelma: Missä vietetään joulu? Jos multa kysyttäisiin, ottaisin äkkilähdön johonkin, mutta koska se ei ole mahdollista menee joulu taas useammassa paikassa molempien perheiden luonna. Olen ollut monena vuonna jouluna töissä ja olen myös tänä vuonna. On ilo olla töissä, kun kerran vuodessa ihmiset ovat hymy huulilla(yleensä). Unelmana olisi olla ulkomailla koko joulunaika ja ensi vuodeksi suunnittellaan sitä vakavasti. Nyt matka on juuri ennen joulua ja kyllä mä hiukan olen fiiliksissä siitä minkälaisia jouluvaloja Roomasta löytyy :)

Vaikka en itse joulusta välitä niin musta on kiva kun ihmiset ovat iloisia ja innoissaan, mutta joulu ei ole mua varten. Mä odotan ulkomaanmatkoja samalla tavalla kuin muut joulua ja mulla on tuo fiilis läpi vuoden. Mutta nyt voisin kertoa hiukan viime viikon itsenäisyyspäivästä, jollon lähdimme siis katsomaan jouluvaloja siskoni ja Joonaksen kanssa. Mun mielestä on ihanaa kun tähän pimeyteen ja harmauteen tuodaan valoa ja kauneutta erilaisilla valoilla ja noita on niin ihana käydä katselemassa! Harmi vaan, että tuo päivä oli todella kylmä, jonka takia ei oltu ulkoilemassa niin kauaa kuin olisi voinut.

Aloitettiin meidän kierros Espalta, jossa oli paljon upeita jouluvaloja esillä! Joka vuosi olen käynyt jouluvaloja katsomassa keskustassa ja aina tykkään niistä yhtä paljon :) Nuo valot puissa ja pensaissa ovat ihania sekä nuo porot. Espan jälkeen lähdettiin Tuomaanmarkkinoille, jossa siskoni pääsi karuselliin ja samalla auriko laski kauniisti valaisemalla Tuomiokirkon. Myös tuo iso joulukuusi on niin upea! Juotiin glögit sekä syötiin Brooklyn Cafen herkulliset cupcaket! Nuo on oikeesti maailman parhaita, joten suosittelen lämpimästi maistamaan niitä joko tuolla markkinoilla tai sitten itse kahvilassa, joka sijaitsee myös Helsingissä :) Tuo päivä oli kaikin puolin mukava lukuun ottamatta kylmää ilmaa

Joko te olette käyneet ihailemassa Helsingin jouluvaloja? Entä maistelemassa herkkuja Tuomaanmarkkinoilla? :)

19 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat tässä postauksessa<3

    enazupreme.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. onpa kyllä ihania valoja, tuo ihanan tunnelman pimeään :) Eikö siellä oo lunta yhtään? Täällä pohjosessa on lunta ja pakkastakin (ihan liikaa) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, oon samaa mieltä! :) Täällä ei ikävä kyllä oo yhtään lunta mikä harmittaa :/ Toivotaan, että saatais tännekki vähän lunta. Ihanaa kun siellä on, paitsi liika on aina liikaa :)

      Poista
  3. Voi miten kauniita kuvia oot saanut otettua ♥ Itse olen kyllä jouluihminen ja rakastan kaikkia jouluperinteitä, mutta jostain syystä tänä vuonna ja tälläkin hetkellä tuntuu, ettei sitä joulufiilistä löydy millään! Toki olen tehnyt jo kaikkea jouluista (leiponut pipareita ja joulutorttuja, kuunnellut joululauluja, ostanut muutaman lahjan..), mutta niistäkin tullut fiilis on jäänyt vain hetkelliseksi :/ Saa nähdä saanko tänä vuonna ollenkaan sitä tunnelmaa päälle, mutta uskon kuitenkin joka tapauksessa nauttivani joulusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Voi että, harmi kuulla :( Mulla ei ole ollut vuosiin joulufiilistä, olen kyllä yrittänyt, mutta ei jotenkin iske koko juhla itseeni. Säkin oot ainakin yrittänyt, joten toivotaan että se joulufiilis vielä tulisi sieltä <3 Ja pääasia on, että nautit kuitenkin joulusta!

      Poista
  4. Vau Niina mitkä kuvaotokset!<3 Helsinki on kyllä upea paikka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 Ja oon ihan samaa mieltä sun kanssa!:)

      Poista
  5. Todella kauniita kuvia jälleen ♥ Ihan niinkuin huonoja osaisitkaan ottaa ;) Mä odotan kyllä, että pääsen kanssa ihailemaan Helsingin jouluvaloja :) Ja oi, mulla ei edes tullut mieleen, että Roomassakin varmasti on jouluisia koristuksia ja siellähän joulu on pikkasen isompi (ja kirkollisempi) juhla kuin meillä Suomessa :) Mäkin katselin juuri tänään, että mitä maksaisi viettää joulu jossain lämpimässä, mutta melkoisesti kirpaisi hinnat eli suosittua varmasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!<3 Kyllä huonojakin tulee otettua:D Voisin ehkä tehdä niistä joskus postauksen :) Ja kiva kun säkin pääset ihailemaan noita valoja!

      Oon katellut kuvia Rooman joulusta ja hyvältä näyttää:) Ja juu matkustaminen jouluna ei oo varmaa mitää halvinta, mutta kelpais kuiteki :D

      Poista
  6. Onpas kauniita kuvia, jälleen kerran! <3 Mäkään en ole mikään sen kummempi jouluihminen, jouluvaloista tykkään (kunhan eivät vaan ole kolmivärisiä!) ja tietenkin on ihanaa viettää aikaa rakkaiden ihmisten kanssa :) Mutta en itsekään pahastuisi yhtään, jos saisin viettää joulun vaikka auringon alla. Tekisi kyllä ihan hyvää, koska en edes muista, milloin oon viimeksi ollut rantalomalla! Varmaan joskus vuonna 2008... Eli onhan siitäkin jo aikaa :D

    Mun pitäisi hankkia muutama joululahja vielä, ehkä ensi viikolla sitten! Tällä viikolla tuskin ehdin enää... Mutta hyvä, että edes jotkut meistä ovat saaneet hoidettua tämänkin asian ajoissa pois alta t. jätän kaiken aina viimetippaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon!<3 Juu jouluvalot iskee kanssa muhun:) Ja no rakkaiden ihmisten kanssa oon usein :) Eriasia jos näkisi joitain sukulaisia vaan jouluna, mutta mulla ei oo sillee.

      Juu tänne kelpais kanssa matka johonki jouluna, toivotaan että ensi jouluksi pääsisi johonkin <3 Voi että, nyt kattomaan matkaa johonkin lämpimään ;) Tai muualle!

      Mä oon kanssa aina jättänyt lahjojen oston viimetippaan, nyt päätin olla ajoissa :D Kyllä säkin vielä kerkeät :)

      Poista
  7. Oi miten kivoja kuvia ♥ Kiva, että teit vähän jouluisemman postauksen :) Mun jouluinto alkaa nyt pikkuhiljaa hiipumaan, tietenkin odotan joulua, mutta nyt se hössötys on vähän tasaantunut :D
    Kävin itekin tuolla tuomaanmarkkinoilla, ihana tunnelma <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti<3 Ja juu pitihän mun vähän jotain jouluista saada tänne ;) Heii hyvä kuulla, liika hössötys on vähän no liikaa :D Mutta kuten sanoin, oon ilonen muiden puolesta silti! Nuo markkinat oli todella kivat :) Pitää mennä ensi vuonnakin.

      Poista
  8. Tosi kauniita ja tunnelmallisia kuvia! Ite onnistuin missaamaan osan Helsingin jouluvaloista, mutta kerkii niitä tulevinakin jouluina nähdä :) Onneksi nykyään kaikilla on vapaus viettää juuri sellaista joulua kun itsestä tuntuu parhaalle! Itselläkin tää joulu menee töiden merkeissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti!<3 Juu nuo valot on kyllä ensi vuonnakin, joten sillon sitten. Niinpää, pääasia että itse tykkää :) Jouluna on kyllä ihan kiva olla töissä.

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥