tiistai 2. elokuuta 2016

Kaunis Cascais & Lumoava Sintra

Mulla oli Lissabonin matkalla kaksi paikkaa joihin halusin ja ne olivat Cascais ja Sintra. Cascais koska siellä oli uima-ranta sekä Boca do inferno. Sintra koska siellä oli linnoja kuin saduista. Toisena matkapäivänämme lähdimme junalla kohti Cascaista. Matka sinne kesti noin 40 minuuttia. Juna oli aivan täynnä ja jo lippuja itse junaan sai jonotella reilu puoli tuntia. Matka tuonne maksoi vaan 2,15 euroa suunta eli todella edullista! Junassa oli kiva ihastella upeita merimaisemia :)
Saavuttuamme Cascaisiin suuntasimme suoraan rannalle ottamaan aurinkoa sekä uimaan. Ranta oli hyvin kaunis ja täynnä ihmisiä. Vesi oli todella kylmää, mutta ei se haitannut. Viilensi juuri sopivasti kuumana kesäpäivänä ;) Tuon jälkeen lähdimme syömään sekä kiertelemään kaupunkia. Kaupunki oli jotenkin suloinen! Siitä suuntasimme kohti Boca do infernoa eli paholaisen suuta. Se on kallio johon meren aallot ovat muodostaneet luolan. Vaikea selittää, mutta näettä ylhäältä olevasta kuvasta! Aivan huikea paikka. Ja matkalle tuonne oli niin mahtavat maisemat♥ Oikeestaan muuta Cascaisin reissulla emme tehneet, meille riitti ranta ja tuo luola. Olisi ollut myös kiva käydä Estorillissa joka on toinen rantapaikka lähellä Lissabonia. Mutta suosittelen ehdottomasti Cascaisia rantalomalle haluaville, ihana paikka!
Neljäntenä päivä suuntasimme kohti Sintraa. Menimme sinne myös junalla ja matka kesti myös tuon 40 minuuttia sekä maksoi 2,15 euroa suunta. Sintrassa on paljon linnoja ja nähtävää ja me valitsimme kaksi kohdetta joihin menimme. Maksoimme turhaan 18euroa Hop on/Hop off busseista, koska emme halunneetkaan mennä niillä.. Niillä ajaminen kesti tuolla todella kauan ruuhkan takia ja kaikki oli muutenkin niin sekavaa. Olihan sekin kokemus, mutta ei meitä varten. Olisimme halunneet käydä Penan linnalla, joka on Sintran varmaan suosituin nähtävyys. Sinne oli kuitenkin kamalat jonot ja lopuksi vaan emme jaksaneet jäädä jonottamaan. Suuntasimme takaisin kaupunkiin syömään ja kävimme samalla katsomassa Palacio Nacionalin, joka oli oikein hieno linna! Sintrassa söimme kolmen ruokalajin lounaan, joka maksoi alle 14-euroa. Siihen kuului ylhäällä olevissa kuvissa näkyvät leivät, pasta sekä juustokakku! Nam. Syömisen ja linnan ihailun jälkeen kävelimme kohteeseen johon pääsemisestä olin haaveillut varmaan puoli vuotta eli Quinta da Regaleiraan! Jos ikinä menet Sintraan, käytä aikasi menemällä tuonne. Tuolla edes hieno linna ei ole se nähtävyys, vaan puisto sen ympärillä. Se oli kuin olisi ollut satukirjassa. Meillä menikin tuolla useampi tunti, paikka oli niin valloittava. Aivan paras kokemus koko Lissabonin reissulla, mä rakastuin tuohon paikkaan täysin. Sisäänpääsy tuonne taisi olla jotain 10 euroa. Vaikka hiukan harmitti, että Penan palatsi jäi katsomatta niin kyllä tuo korvasi sen! :)
Pääosin jäi tosi hyvä mieli molemmista paikoista. Cascaisissa oli niin kiva päästä uimaan mereen ja ottamaan aurinkoa sekä tietenkin ihailemaan Boda do infernoa. Sintra taas oli kamalaa säätämistä, mutta Quinta da Regaleira korvasi kaiken sen ♥ Suosittelen molempia paikkoja mikäli suuntaat Lissaboniin!

1. Kiva postaus ja kauniita kuvia.
    Osallistu Riviera Maisonin pyyhe arvontaan mun blogissa.

1. Kiitos kovasti! :) Pitää käydä kurkkaamassa arvonta.

2. Vau mitä maisemakuvia oot nappaissut!<3 Näyttää niin upealta paikalta :)

3. Taas niin upeita kuvia, että huhhuh ♥ Oot kyllä kehittynyt tosi paljon kuvaamisessa ja varsinkin näissä matkapostauksissa on aina aivan ihania kuvia :) Cascai näyttää upealta, varsinkin tuo luola! ♥

1. Hihi kiitti paljon ihana <3 Ja oon koittanut nyt opetella ottamaan entistä parempia kuvia! Tuolla oli ihana kuvata kun oli aina valoisaa + tosi upeita maisemia ;) Ja Cascais oli tosi ihana paikka! <3

4. Oi, en yhtään ihmettele, että ootte noissa kahdessa kohteesssa halunneet vierailla! ♥♥ Mä olen kanssa usein miettinyt noita hop on/ hop off -busseja ja varmaan turhautuisin, kun ei pääse ihan omaa tahtiansa kulkemaan :/ Sun matkapostaukset on kyllä aina mahtavia ja informatiivisia, että tulee kyllä hyödyksi, jos suunnittelee reissua samalle suunnalle :)

1. Juu nuo molemmat kohteet oli sellaiset ehdottomast must see paikat! :) Ja varmaan joissain kaupungeissa ne toimii, mutta ei tuolla :D Tuli ainakin kokeiltua, mutta en varmaan kyllä enää semmoisen kyytiin hyppää. Rakastan kävellä eri paikkoihin ja mennä omaa tahtiini :) Kiitos kovasti, ihana kuulla että oot tota mieltä!! <3

5. Vau vau, mitä kuvia! ♥ Hei ja uskalsit ottaa bikinikuvia - hyvä sinä! :) ♥ Oot niin nättinä! Se on tosi inhottavaa jos joutuu jonottamaan nähtävyyksiin, mutta onneksi saitte kokea kaikkea muuta ihanaa. :)

1. Kiitos <3 Juu uskalsin haha :D Mutta etupuolelta mun bikinit oli jäänyt jotenkin hassusti joten siks ei oo niin päinkuvia. Instaankin uskalsin laittaa yhden ;) Ja juu mä en oo oikee jonottelija ihminen :D Onneks oli kaikkea muuta ihanaa <3

6. wauuu miten sinistä toi vesi onkaan, ihanan lämpimältä näyttää kans. Voi kiitos lisää näitä lomapostauksia!

1. Tuo vesi on ihanan sinistä :) Ja tuolla oli toosi kuuma haha :D Ja näitä on vielä tulossa ;)

7. Apua miten upeita kuvia! ♥ Noi maisemat tuolla on kyllä ihan mielettömiä :) Pakko varmaan joskus päästä itsekin paikan päälle nauttimaan ja ihailemaan noita!

1. Kiitos!! <3 Ja nuo maisemat on kyllä niin upeita :) Ja heii voin suositella, jos joskus haluaa etelään kaupunkilomalle, niin Lissaboniin! <3

8. Ihania kuvia, varsinkin tuo missä seisot ton pylvään (mikä lie:D) vieressä mustavalkosessa mekossa ♥ Täti kävi miehensä kanssa nyt kesällä just tuolla Sintrassa ja kehui kovasti :) Kuulemma just tosi kauniita puistoja! Paloitko ollenkaan reissulla kun olitte siellä kuitenkin niin kauan vai selvisitkö aurinkorasvan turvin? :)

1. Oii kiitos <3 Juu tuo kuva on kyllä kiva! :) Ja Sintra on niin upea paikka, ei ihme että on kehunut :) Mä paloin siis ihan vähän olkapäästä, mutta se lähti tosi nopeesti pois. Enemmän rusketuin tuolla :) Aurinkorasvaa juu laitoin joka päivä!

9. Oii, tuo Boca de Inferno näyttää tosi upealta - ja minkä väristä vettä tuolla! <33 Niin ihania kuvia oot taas ottanut, näitä on kiva katsella ja haaveilla ulkomaanmatkasta :D

1. Juu se oli tosi upea paikka! <3 Ja mä niin rakastan tuota sinistä/turkoosia merta tuolla! Kiitos kovasti :) Itse harrastan samaa, katselen muiden matkakuvia ja haaveilen, että olispa itsekki siellä ;)

10. Aivan ihania kuvia! Nyt tuli oikeasti sellainen olo, että täytyy ostaa heti lentoliput jonnekin, mielellään mahdollisimman kauas pois Suomesta :D Japania ollaan pohdittu poikaystävän kanssa, ehkä sinne siis! Ja tuota linnakuva; siis aivan 6/5 <3

1. Kiitos <3 Ja heii heti ostamaan kun tilaisuus tulee ;) Välillä saa tosi edullisia lentoja ja hotelleja :) Oii Japani, kuulostaa hyvältä! Ja tuo linnakuva on kyllä upea :)